niedziela, 23 listopada 2008

ZACZYNAMY BLOGA!!

No, stało sie. Zaczynamy blogowanie. Wczoraj bloga utworzyła moja Agnieszka. A dziś przyszła pora na mnie. Tak... To my dorośli podażamy dziś za naszymi dziećmi. To nasze dzieci wytyczają nam tory. Ktoś powiedział, że w oczach dzieci widać przyszłość. Ciekawe jaką przyszłość będzie miała Agnieszka. Tak często zadawałam sobie to pytanie. Czy będzie miejsce w społeczeństwie dla mojej córki? Ile to lat minęło...?
Trzy razy zmieniałam jej przedszkola. Dwa razy zerówkę. Zaliczyła indywidualny tok nauczania. Oraz - jak dotychczas - cztery różne podstawówki. Ciekawe ile jest w Polsce rodziców, którzy przechodzą taką samą 'karuzelę'. Wiem, że nie jestem sama. Wiem, bo założyłam Fundację by zrozumieć moje dziecko i pomóc rodzicom takim jak ja. Chciałabym również pomóc nauczycielom by wiedzieli jakim skarbem jest 'dziecko z dyspraksją'. W tym blogu będę dzielić się moimi obserwacjami, opowiem Wam naszą historię i jeśli tylko będziecie na to otwarci - napiszemy razem ciąg dalszy... Wszyscy przecież czekamy na HAPPY END!!

4 komentarze:

montesorek pisze...

Jestem nauczycielem od 25 lat, a jednocześnie matką sześciorga dzieci. Zawsze byłam wyczulona na krzywdę dziecka. Uważam, że Agnieszka w ten sposób została potraktowana przez kolejne instytucje oświatowe. Próbując na chwilę wyobrazić sobie, co czuła dziewczynka wciąż odpychana nie tylko przez sztywne przepisy prawa, ale również ludzi, którzy w szczególny sposób powinni ją zrozumieć.
Zacytuję tu moją wielką mentorkę Marię Montessori, która powinna stać się wzorem każdego nauczyciela, dyrektora placówki oświatowej i władz, zajmujących się edukacją:
" Będziemy wspólnie szli drogą życia, ponieważ wszystko, co nas otacza jest częścią wszechświata i razem stanowimy całość".

Basia pisze...

Bardzo się cieszę, że zdecydowałaś się w końcu na bloga, Małgosiu. Będę Ci kibicować i Cię wspierać. Pozdrawiam!

montesorek pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
montesorek pisze...

Cieszę się, że jest nas coraz więcej. Liczę, że tu razem zrobimy wiele dobrego dla dzieci.
Ja również będę Ciebie Małgosiu wspierać i jestem gotowa do pomocy.
serdecznie pozdrawiam i trzymam kciuki za powodzenie idei.